رشد اقتصادی اصولا از طریق بهبود درآمد خانوار منجر به افزایش تقاضا در بازارهای مختلف می‌شود اما به گفته فردین یزدانی پژوهشگر و مشاور آکادمی سامان، رشد اقتصادی که در کشور اتفاق افتاده، رشدی نبوده که منجر به رفاه شود. نرخ تورم بالا و ترکیب آن با عدم رشد درآمد خانوار و اینکه کالاهای ضروری‌تری همچون خوراک آهنگ رشد بالاتری را تجربه می‌کنند باعث شده که پوشاک از اولویت مصرفی بخشی از خانوارها خارج شود. به گفته یزدانی، افزایش نرخ ارز باعث افزایش قیمت پوشاک وارداتی و افزایش هزینه تمام شده پوشاک داخلی شده چرا که مواد اولیه برای تولید پوشاک داخلی افزایش نسبتا قابلی توجهی پیدا کرده و باید اشاره کرد که در این بازار نرخ تورم از 40 درصد به 48 درصد افزایش داشته است. در سال‌های اخیر فروش آنلاین افزایش پیدا کرده و آنطور که پژوهشگر و مشاور آکادمی سامان روایت می‌کند 112 هزار پیج فروش اینستاگرامی در کشور فعال است که از این تعداد 40 هزار پیج مربوط به واحدهای صنفی است و حدود 70 هزار پیج مستقل اینستاگرامی فروش پوشاک انجام می‌دهند.

فردین یزدانی پوشاک تورم لباس

8 ماه پیش در دسته بندی اخبار مدت زمان 02:24