در سبد محصولات قابل عرضه ایران خودرو می توان خودروهای متنوعی را پیدا کرد و عموم آنان محدوده قیمتی نزدیک به یکدیگر دارند و همین موضوع باعث شده تا در نبود برندهای خارجی رقیب برای خودروسازان داخلی، محصولات ایران خودرو خودشان رقیبی برای دیگر محصولات این شرکت باشند! در سال 1391، ایران خودرو محصولی جدید با نام رانا معرفی کرد و از آنجایی که مشتریان ایرانی بویژه اقشار متوسط به پایین جامعه چاره ای جز خرید ماشین های ایرانی ندارند، این خودرو هم با استقبال خوبی در بازار مواجه شد، هرچند فروش آن به پای محصولات پژو نرسید. با این حال شرکت های خودروساز داخلی طی سال ها فعالیت و کسب تجربه کافی، یاد گرفته اند که با اضافه کردن چند امکانات ساده و ایجاد تغییراتی در ظاهر خودرو، می توانند محصولات قدیمی خود را بروزرسانی کرده و به عنوان خودروی مدل روز به بازار عرضه کنند و مشتریان برای خرید آن صف بکشند. رانا پلاس را هم می توان چنین خودرویی معرفی کرد که با دریافت تغییراتی در داخل و خارج کابین و همچنین دریافت یکسری امکانات اضافه، به عنوان خودروی مدل روز وارد بازار شده و در دسترس مشتریان قرار گیرند. 00:00 مق