تکنولوژی خودروهای در حال تولید در ایران با تکنولوژی خودروهای اروپایی متفاوت است. در ایران، تکنولوژی مورد استفاده پاشش راهگاهی است در حالی که در اروپا از تکنولوژی direct injection استفاده می‌شود. یوسف حجت استاد دانشگاه می گوید: اگر استاندارد بنزین تولیدی در کشور ما از یورو ۴ به سمت یورو ۵ و یورو ۶ برود، چون این بنزین‌ها برای تکنولوژی پاشش راهگاهی طراحی نشده‌اند، اوضاع آلودگی هوای تهران نه تنها بهتر نخواهد شد، بلکه بدتر هم می‌شود. لذا در موضوع استاندارد سوخت، نباید چشم بسته و کورکورانه تبعیت کنیم!