از نگاه فعالان پخش در ایران، این صنعت باید از مرحله سنتی عبور کند تا در مقابل چالشهای پیشرو نشکند. موضوعی که در دومین روز از نمایشگاه بینالمللی صنعت پخش ایران، جمعی از فعالان و نوآوران این صنعت در نشستی با عنوان «لزوم تغییر شیوههای صنعت پخش و گذار از روشهای سنتی به روشهای مدرن» در غرفه گروه رسانهای دنیای اقتصاد بر آن دوباره تاکید کردند. در این نشست روزبه شاهرخی معاون توسعه کسبوکار شرکت آپتایم با اشاره به اینکه استفاده از فناوری در صنعت پخش گریزناپذیر است. گفت: تاثیر فناوریهای نوظهور و هوش مصنوعی میتواند تا ۵۱ درصد در صنعتهای خردهفروشی، عمدهفروشی و حملونقل باعث افزایش بهرهوری شود. ما میتوانیم با استفاده از راهکارهای فناورانه، مشکلات آن را برطرف کنیم. محمدرضا مرادی مدیرعامل شرکت پخش رازی نیز در بخشی از این نشست گفت: صنعت پخش در لبه بازار است و هر مشکلی در بازارها به صورت مستقیم در این صنعت اثر میگذارد. بنابراین یکی از بهترین تدابیری که میتواند مشکلات را کم کند، ایجاد رویکرد جدید و آیندهپژوهی در این صنعت و لزوم تغییر ذهنیت است. او با اشاره به شدت تحولات در دنیا ن