پس از ترویج استفاده از اینترنت در جهان، سایه دیجیتالی شدن، بر سر اقتصاد هم افتاد و اکنون، نمیتوان هیچ یک از فرآیند های مربوط به آن را جدا از صنعت دیجیتال متصور شد. ترکیب «اقتصاد دیجیتال» در ادبیات اقتصادی ایران نیز رواج یافته است. این صنعت نیازمند تعاملات بین المللی و زیرساختی به روز، امن و منعطف است. بدون شک، هر مفهوم جدیدی در مسیر توسعه خود، در کنار موهبتها، چالش هایی را نیز به همراه دارد. به خصوص اگر سیاستگذار، برای مواجهه با این چالش ها آمادگی نداشته باشد و برخورد قهری را بر حل مساله ارجح بداند. حمیدرضا صدیقیان راد، مدیر عامل گروه فناوری اطلاعات هلو، از فرصت ها و چالشهای اقتصاد دیجیتال در ایران و چشم انداز تحولات این صنعت صحبت می کند و تجربیات این صنعت در مواجهه با تحریم را روایت می کند.