فردین یزدانی پژوهشگر و مشاور آکادمی سامان در پاسخ به این سوال که افزایش سهم پوشاک خارجی در بازار پوشاک با وجود کاهش قدرت خرید خانوار چگونه اتفاق افتاده گفت: این افزایش در واقع به معنی پاسخ‌دهی مکانیزم بازار به تقاضای در حال ظهور گروه‌های کم‌درآمد بوده. بخشی زیادی از این پوشاک خارجی مرتبط با پوشاک استوک و دست دوم است. به طور مثال بازار کفش کوه را در نظر بگیرید. در این بازار کفش‌های کوه استوک و دست دوم با برندهای معتبر قیمت‌های ارزان عرضه می‌شود. دوستان رد این زنجیره را بررسی‌ کرده‌ و مشاهده کرده‌اند که کوهنوردان بعد از صعود به هیمالیا، کفش صعود را همان‌جا می‌گذارند و گروهی این کفش‌ها را جمع‌آوری می‌کنند، بخشی از این کفش‌ها سر از بازار ایران در می‌آورد.

فردین یزدانی پوشاک بازار پوشاک

7 ماه پیش در دسته بندی اخبار مدت زمان 02:40