فردین یزدانی پژوهشگر و مشاور آکادمی سامان در پاسخ به این سوال که افزایش سهم پوشاک خارجی در بازار پوشاک با وجود کاهش قدرت خرید خانوار چگونه اتفاق افتاده گفت: این افزایش در واقع به معنی پاسخ‌دهی مکانیزم بازار به تقاضای در حال ظهور گروه‌های کم‌درآمد بوده. بخشی زیادی از این پوشاک خارجی مرتبط با پوشاک استوک و دست دوم است. به طور مثال بازار کفش کوه را در نظر بگیرید. در این بازار کفش‌های کوه استوک و دست دوم با برندهای معتبر قیمت‌های ارزان عرضه می‌شود. دوستان رد این زنجیره را بررسی‌ کرده‌ و مشاهده کرده‌اند که کوهنوردان بعد از صعود به هیمالیا، کفش صعود را همان‌جا می‌گذارند و گروهی این کفش‌ها را جمع‌آوری می‌کنند، بخشی از این کفش‌ها سر از بازار ایران در می‌آورد.

فردین یزدانی پوشاک بازار پوشاک

10 ماه پیش در دسته بندی اخبار مدت زمان 02:40