بسیاری از شرکت‌ها در ابتدای کار با شور و اشتیاق وارد بازار می‌شوند و با سرعتی چشمگیر رشد می‌کنند. اما این تب تند دیری نمی‌پاید و بسیاری از آنها با چالش‌ها و افت مواجه می‌شوند. گری پیسانو، استاد دانشکده کسب و کار هاروارد، در تحقیقی مفصل به بررسی این پدیده پرداخته و عواملی را که منجر به اصطلاحی به نام"سراب رشد" می‌شوند را تشریح می‌کند. پیسانو در این راستا مدلی به نام RDM ارائه می‌دهد که بر پایه سه سوال کلیدی بنا شده است: نرخ رشد چقدر باید باشد؟ در چه حوزه‌هایی باید رشد کرد؟ و چگونه باید به این رشد دست یافت؟ پاسخ به این سوالات نیازمند اتخاذ استراتژی‌های دقیق و حساب‌شده و همچنین رهبری توانمند است که بتواند تحولات لازم را در سازمان ایجاد کند. امیرحسین خالقی، در این قسمت اکو کست، از عللی که شرکت ها پس از یک اوج گیری موفق، دچار توقف و حتی سقوط می شوند را بر اساس مدل RDM پیسانو به زبان ساده توضیح می دهد.

اکوایران اکوکست کسب و کار نرخ رشد سراب رشد

7 ماه پیش در دسته بندی اخبار مدت زمان 06:17