ایران با داشتن سابقه طولانی در تولید لوازم خانگی و تعدد برندها در این حوزه، پتانسیل قابل توجهی برای حضور در بازارهای جهانی دارد. با وجود این، سهم صادرات لوازم خانگی ایرانی در مقایسه با ظرفیت واقعی این صنعت بسیار ناچیز است. در این خصوص عضو هیات مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران به این نکته اشاره می‌کند که زمانی که صحبت از صادرات نمی‌شود و هیچ سیاست‌گذاری در این خصوص وجود ندارد، امکان رقابت در بازار خارجی وجود نخواهد داشت. به گفته عباس ابهری سیاست‌های کنونی در صنعت لوازم خانگی ایران عمدتاً بر تامین نیاز داخلی متمرکز شده‌اند و توجه کافی به موضوع صادرات و حضور در بازارهای جهانی نشده است.

اکوایران ایران اکسپو ۲۰۲۴ صادرات لوازم خانگی

7 ماه پیش در دسته بندی اخبار مدت زمان 08:07