احتمالا بارها برای شما پیش آمده تا از طریق اتوبوس های بین شهری سفر داشته باشید و یا در ردیف اول اتوبوس نشسته باشد. در صورتی که شما اندکی هم به مسائل فنی کنجاو باشید حتما مشاهده کرده اید که راننده زمانی که می‌خواهد از روی مانعی عبور کند قبل از نزدیک شدن به آن مانع ، دسته ای که در ستون فرمان طراحی شده است را می‌کشد و بعد از اینکه این دسته توسط راننده کشیده می‌شود صدایی مانند زوزه از اتوبوس به گوش می‌رسد و سرعت اتوبوس به تدریج کم می‌شود. البته لازم به ذکر است که این عمل در اتوبوس های شهری از طریق پدال ترمز رخ می‌دهد و به این ترتیب ، بر طبق فشاری که بر پدال وارد می‌شود ابتدا ترمز کمکی فعال شده و بعد از آن ترمز اصلی یا اصطکاکی راه اندازی می‌شود. زمانی که ترمز کمکی در اتوبوس ها شهری به کار می‌افتد شما به راحتی می‌توانید صدای زوزه مانند آن را به همراه ارتعاشات که به اتاق اتوبوس وارد می‌شود کاملا حس نمایید. این ترمز کمکی به اصطلاح ریتاردر نامیده می‌شود. یکی از مهم ترین فاکتورهایی که در بهبود عملکرد ترمزگیری خودروهای سنگین به ویژه کامیون ها بسیار موثر است استفاده از ترمزهای کمکی(auxiliary brak

ریتاردر ترمز قطار عاردی بنیامین بنیامین

7 ماه پیش در دسته بندی machines مدت زمان 13:25