معاون اقتصادی بانک مرکزی عامل اصلی کاهش اعتبار و شهرت بانک های مرکزی در دنیا را معرفی کرد. محمد شیریجیان، معاون اقتصادی بانک مرکزی معتقد است: یکی از موضوعاتی که بانک های مرکزی در دنیا روی آن تمرکز می کنند «هدف گذاری تورمی» است. به گفته او آنچه به عنوان «تورم مشاهده شده» نسبت به «تورم هدفگذاری شده» وجود دارد دقیقا تعیین کننده شهرت و اعتبار سیاستگذار پولی است. شیریجیان در همایش ملی شهرت و اعتبار بانک مرکزی می گوید: هر چه فاصله تورم هدفگذاری شده با تورم مشاهده شده بیشتر باشد بر شهرت و اعتبار بانک مرکزی اثر تنزلی دارد. نکته ای که در مورد سایر متغیرهای پولی هم قابل مشاهده است.

محمد شیریجیان بانک مرکزی هدفگذاری

6 ماه پیش در دسته بندی اخبار مدت زمان 03:12