روزگاری نچندان دور سدانهای سایز متوسط، خودروهای مورد علاقه خانوادهها محسوب میشدند. همین یکی دو دهه قبل در حالی که بازار روی انگشتان سدانهایی همچون کمری، آریون و ماکسیما میچرخید کرهای ها با ورود قوی به بازار، سهم قابل توجهی را از آن خود کرده و خودروهایی همچون آزرا و اپتیما و اپیروس و... در دل بسیاری از خریداران جای باز کردند. طولی نکشید که ورق برگشت و کراس اوورها پررنگ تر شدند. نهتنها در ایران، بلکه در تمام بازار های جهانی نمودار فروش کراساوورها روز به روز شیب صعودیتری به خود دید و امروز میتوان با استناد به آمارها با اطمینان گفت این کلاس خودرو محبوب ترین سگمنت بازار است.اما همزمان با پررنگتر شدن سگمنت کراس اوورها و از سوی دیگر بوجود آمدن تحریمها و محدودیتهای واردات، چینیها خیز برداشتند؛ انواع و اقسام برندها که اغلب در کلاس قیمتی اقتصادی بودند با تنوع زیادی پیش روی خریداران قرار گرفتند. شرکتهای عرضه کننده خودروهای وارداتی کرهای و ژاپنی برای نجات از تحریم و ورشکستگی به سمت عرضه محصولات چینی بهشکل مونتاژ رفته و چینیها علیرغم تمام عینکهای بدبینی که سمت آنها وجود داشت، سرا