در ششمین نمایشگاه صنعت پخش ایران مجموعه دنیای اقتصاد پنلی تخصصی پیرامون ابهام در قوانین و تاثیر آن روی صنعت پخش در غرفه "اکوایران" برگزار کرد. در این نشست مطرح شد، در سال ۲۰۱۸ بانک جهانی رتبه ایران در توزیع کالاها را ۶۳ یا ۶۴ اعلام کرد. اما این رقم بر مبنای دادههای سال ۲۰۲۳ یعنی بعد از کووید به رتبه ۱۲۳ الی ۱۲۴ سقوط کرده است. به باور فعالان صنعت پخش عدم وحدت رویه در سیاست گذاری، تنوع قوانین و مقررات، عدم پذیرش صنعت پخش از سوی دستگاههای دولتی و فرایند توزیع مویرگی کالا و تقلیل صنعت به فعالیت دلالی ، دستوری بودن مارجینگ حوزه بخش،سندروم سامانه محوری، سنتی بودن صنعت فاصله زیاد آن با اقتصاد دیجیتال، کمبود نیروی انسانی در بخشهای مختلف از جمله مهمترین چالشهای این صنعت است. در این نشست احمد شیروانی با اشاره به اینکه شرکتهای پخش همچنان در گذشته ماندهاند ؛ راه خروج از وضعیت کنونی رفتن به سمت شرکتهای بزرگTPL و FTL و شرکتهای مشابه آن اعلام کرد. او تاکید کرد شرکتهای کوچک نباید از ادغام بترسند. شیروانی در بخش دیگر مهمترین چالش صنعت را ، فقدان قانون خواند و تاکید کرد: این صنعت قانو