مزدا 3 نیو! خودرویی که هرچند مدت ها است قدیمی شده اما همچنان پسوند نیو را از سال های دور به دوش می کشد. این ژاپنی اسم و رسم دار در زمان ورود به بازار ایران خودرویی بسیار آینده نگرانه و مدرن بنظر می رسید! با موتور 2 لیتری تنفس طبیعی و گیربکس 5 دنده اتوماتیک AT، به نظر می رسید که مزدا 3 نیو دیگر هیچ چیز از یک ماشین ایده آل کم ندارد! این روزها اما دور، دور توربو GDi هاست و گیربکس های نازنین AT نیز جای خود را به دوکلاچه های ارزان تر داده اند! اکنون در مقابل سامورایی سال خورده قصه ما، فونیکس آریزو 6 GT قرار گرفته، جوانی پر مدعا از سرزمین اژدها! خودرویی C سگمنت با موتور 1.6 لیتری توربو GDi با قدرت 197 اسب بخار و گشتاور 290 نیوتن متر! در کنار یک گیربکس 7 دنده دوکلاچه تر با چاشنی لانچ کنترل! رقابتی کاملا نابرابر روی کاغذ! اما در عمل و روی آسفالت خیابان چطور؟ به همین علت، پرداخت مبلغی هنگفت برای خودرو صرفا با راهنمایی های کوچه بازاری اطرافیان نظیر "چینی ها آشغالن" یا در سوی مقابل "ماشین 10 سال پیش باید اسقاط بشه" ممکن است تمام پول، پس انداز و زحمت شما را یک شبه به باد دهد! این بار در یک ویدیو م